Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

dinsdag 17 april 2012

Sew something nice...

Ik ben niet zo'n heel fanatieke swapper meer op Swap-bot
maar zo nu en dan komt er eentje voorbij die ik niet kan laten lopen... 
*grijns*
Zo ook met 'Sew something nice for me'!

I'm not a very active swapper on Swap-bot anymore
but I keep scanning the swaps and every now and then there's one I can't resist...
*smile*
That's how I felt about 'Sew something nice for me'!


Ik maakte een mini-quiltje voor mijn partner Megan
Wil je zien welke stappen ik nam om tot hier te komen?
Kijk mee...

I sewed a mini-quilt for my partner Megan
Want to know how I ended up here?
Just scroll on...


Ik naaide zomaar wat lijnen met satijnkoord en decoratieve steken van de naaimachine om een heuvel te maken...
Wanneer je geinteresseerd bent in deze techniek, kan ik je deze online cursus héél erg aanraden:
Stupendous Stitching by Carol Ann Waugh
Ik kocht mijn eerste naaimachine bijna 20 jaar geleden maar heb echt veel van haar geleerd!

I sewed a couple lines with Rattail and decorative stitches on the sewing machine to create a hill...
If you're interested in this technique and more I can advise you to follow this online course:
Stupendous Stitching by Carol Ann Waugh 
I bought my first sewing machine almost 20 years ago but learned so much from her!
 


De boeken van Aimee Ray kan ik ook alleen maar aanbevelen bij een project als dit!

The books by Aimee Ray are absolutely fabulous too and perfect for this project!
 

De boom maakte ik door een wollen draad op te naaien.
En toen zette ik de naaimachine weg en ging ik met de hand verder...

I made the tree while sewing on a woolen thread.
And then I unplugged my sewing machine and went on with hand stitching...
 





Blaadjes aan de boom, vogeltjes in een nest, een eekhoorntje, vogeltjes...
Je fantasie kan niet groot genoeg zijn!!!

Leaves on the tree, birds in a nest, a little squirrel, a couple birds...
How big is your imagination?!
 

Toen ik helemaal tevreden was maakte ik er een sandwich van 
(een lap stof voor de achterkant, een fleece als middenlaag en de geborduurde lap bovenop)
en naaide almaar vanuit het midden naar de rand, door de drie lagen.

When I was completely satisfied I made a sandwich of it
(a piece of fabric for the back, a fleece in the middle and my emrboidered piece on top)
and sewed from the middle to the outside through all three layers.


Bijna klaar! Hij is netjes op maat gesneden...

Almost done! Just cut into a nice square...
 

En afgemaakt met een nette rand van satijnkoord.
Iets wat prachtig uitgelegd word in Stupendous Stitching!!!

And finished up with a neat rattail-binding.
Something wonderfully explained in Stupendous Stitching!!!


Ik kreeg deze geweldige kussenslopen van Janet.
De stof met sneeuwpopjes is zó leuk!
Helaas vonden mijn jongens dat ook en zij hebben ze per direct meegenomen naar hun bedstedes op zolder... 
Tja, en toen had ik nog niks... :)

I received these awesome pillowcases from Janet.
The fabric with snowmen is soooo cool!
Too bad my boys felt the same and they took them straight up into their new build-in beds in the attic...
 And that left me with nothing... :)